Keresőknek a keresztény egyházak azokat az embereket szokták nevezni, akik erősen érdeklődnek a hit iránt, de még nem katekumenek, azaz még nem döntöttek úgy, hogy elkezdenek fölkészülni a keresztelőre. Persze vannak keresők, akiket gyerekkorukban megkereszteltek, de elhagyták vallásukat, s arra készülnek, hogy megtalálják Istent. Nos, ők valószínűleg keresnek kérdéseikre válaszokat a Google keresőjében is. Ha tudnánk, hogy az Istent keresők milyen keresőszavak beírásával keresnek örök igazságokat és az Igazságot magát, akkor a keresztény bloggerek írhatnának számukra olyan bejegyzéseket, amelyekkel segíthetnénk nekik. De honnan lehet megtudni, hogy a keresők mire keresnek rá?

google

Forrás: Gerd Altmann képe a Pixabay -en.

A Google segít nekünk

Azokat a szavakat, amelyeket az Istenre vágyó, de hitüket nem gyakorló emberek keresésük során beírna a Google keresőjébe kulcsszavaknak nevezi a Google. Akkor is kulcsszavaknak hívja őket, ha a beírt szavak egy mondatot vagy kifejezést tesznek ki. Azt a folyamatot pedig, amely során megismerjük, hogy egy-egy kulcsszóra egy hónapban (évben) hányan kerestek rá kulcsszókutatásnak nevezik. Ehhez vannak speciális kulcsszókutató eszközök. A Google ilyen eszköze a reklámfeladó eszközének egy része és lényegében ingyen lehet hozzájutni. A feladathoz adott az eszköz és adott a cél. Azt kutatjuk, hogy milyen szavakra kereshetnek rá a keresők. Jó, de ezt a kérdést így nem lehet föltenni egyetlen kulcsszókereső eszköznek sem. Akkor mit lehet az eszköztől kérdezni?

Nos, ki kell találnunk fejben, hogy milyen szavakat kereshetnek az Istent keresztények körében megtapasztalni vágyók, majd le kell ellenőriznünk, hogy ezeket a szavakat valóban elég sokan írják-e be a keresőbe. Mondok rá egy példát!

Jézus történelmi személy-e

Azt feltételeztem, hogy sokan vannak keresők, akik először szeretnék tisztázni, hogy élt-e Jézus, mint ember a valóságban vagy csak kitalált személy. Ezt annak tudatában tettem, hogy találtam egy blogposztot, amit 29440-en olvastak és ez volt a címe: „Jézus tényleg létezett?”. A kulcsszókereső azonban azt írta ki nekem, hogy ilyen keresés nem volt. Azaz, az elmúlt 1 hónapban ezt a kérdést senki nem írta be a keresőbe. Hogy lehet ez, ha ennyi ember elolvas egy témába vágó írást? Ennek több magyarázata is lehet. Az egyik az, hogy a magyarok nem szoktak egész mondatokkal, pláne nem kérdőmondatokkal keresni a Google-on válaszokat. Inkább szavakat sorolnak egymás után. Ezért ezt a kifejezést, ezt a kérdést, így egyben sosem találhatom meg a kulcsszókeresőben. Valami mást, valami egy szóból állót kell kitalálni. Ehhez az élet segít.

Hallgassuk meg a keresőket!

Igen. Releváns kulcsszavunk akkor lesz, azt tudjuk tesztelni, hogy sokan írják-e be az adott szót a keresőbe az Istennel találkozni vágyók, ha megkérdezünk közülük minél többet, hogy mit hordtak a szívükben, mire voltak kíváncsiak eddig, a keresésük során. És nagy bajba kerülnénk, ha egyetlen ilyen embert sem ismernénk. De! Hála Istennek, keresztény magazinokban néha lehet találni olyan cikkeket, amelyekben fiatalok vagy idősebbek elmesélik felnőtt megtérési történetüket. Hogy mire gondolok? Például a Szeressétek Egymást magazin egyik cikkére. De ahhoz, hogy jól kutassuk a kulcsszavakat, ez az egy beszámoló nem elég. Viszont!!! 

Ha lenne pénz, paripa…

Ha lenne rá idő, akkor sok ilyen beszámoló és több (döntően fizetős) eszköz segítségével rá lehetne jönni, hogy az Istent keresők hogyan és mit keresnek az Interneten – nem csak a Google keresőmotoron, hanem máshol is. És akkor lehetne számunkra szöveges és képi segítséget adni. Amíg erre nincs lehetőségem, addig Te is adhatnál, kedves Olvasóm, nekem ötleteket egy hozzászólásban. Előre is köszönöm!